Manualul conducatorului de ambarcatiune

Cuprins
PARTEA I (în format printat)
Prefața
CAPITOLUL I – Construcția ambarcațiunii/iahtului
1.1. Definiția ambarcațiunii; clasificare
1.2. Termeni și noțiuni specific, folosite în domeniul naval
1.3. Descrierea ambarcațiunii/iahtului; elemente de construcție
1.4. Geometria și dimensiunile ambarcațiunii/iahtului…….
1.5. Calitățile nautice și evolutive ale ambarcațiunii /iahtului
1.6. Greementul ambarcațiunii/iahtului
1.7. Tipuri de greemente
* * * Bricul Mircea
CAPITOLUL II – Instalația de propulsie cu motor și instalațiile electrice, sanitare, etc
2.1. Instalația de propulsie cu motor
2.2. Instalațiile electrice
2.3. Alte instalații de la bordul ambarcațiunilor
CAPITOLUL III – Marinarie
3.1 Parâme
3.2. Accesorii de punte
3.3. Accesoriile ambarcațiunii
3.4. Noduri marinărești, volte și matelotaj
3.5. Instalația de guvernare
3.6. Instalația de ancorare
3.7 Instalația de legare a iahtului
CAPITOLUL IV – Manevra ambarcațiunii
4.1. Forțele care acționează asupra ambarcațiunilor
4.2. Efectul de guvernare al cârmei
4.3. Propulsia cu motor. Efectul de guvernare al elicei
4.4. Efectul combinat al cârmei și elicei
4.5. Propulsia cu vele
4.6. Planificarea și pregătirea pentru navigație a ambarcațiunii cu motor sau cu vele
4.7. Manevra de plecare de la cheu sau ponton sau de la ancoră
4.8. Navigația
4.9. Manevra pe vreme rea
4.10. Manevra de om la apă
4.11. Remorcarea ambarcațiunii sau iahtului
4.12. Ancorarea și plecarea de la ancoră. Legarea și plecarea de la geamandură
4.13. Ecluzarea ambarcațiunilor și iahturilor
4.14. Manevra de acostare
4.15. Legarea ambarcaţiunii
CAPITOLUL V – Vitalitatea ambarcațiunii
5.1 Vitalitatea
5.2. Asigurarea vitalității corpului ambarcațiunii/iahtului…
5.3. Verificarea iahtului înainte de marș
5.4. Semnale date în diferite situații
5.5. Abandonarea iahtului
CAPITOLUL VI – Primul ajutor
6.1. Înecul
6.2. Hipotermia
6.3. Răul de mare
6.4. Plăgile
6.5. Arsuri
6.6. Fracturi, luxații, entorse
6.7. Infarctul miocardiac
6.8. Stopul cardiac
CAPITOLUL VII – Legislație
7.1. Obținerea certificatului de conducător de ambarcațiune de agrement
7.2. Infracțiuni și contravenții
CAPITOLUL VIII – manual de utilizare a produselor informatice
8.1 Scurtă prezentare a produsului informatic
8.2. Configurarea și lansarea în execuție
8.3. Utilizarea aplicației: Invățare și autotestare
8.2. Utilizarea aplicației: Efectul cârmei și elicei
Bibliografie

PARTEA a II-a (în format electronic pe DVD)
A) Aplicații informatice pe DVD
D.1 Regulamentul de Navigație pe Dunăre – învățare și autotestare
D.2. Conducere și manevră – învățare și autotestare
D.3 Marinărie – învățare și autotestare
C.1. Colreg – învățare și autotestare
C.2. Manevră – învățare și autotestare
C.3. Marinărie – învățare și autotestare
C.4. Navigație – învățare și autotestare
ABCD Efectul cârmei și elicei

 

FRAGMENT DIN CARTE
CAPITOLUL III – Marinărie
…………………………
3.5.6. Instalația de guvernare cu troțe
Troțele instalației de guvernare pot fi din sârmă cu foarte mare flexibilitate, din lanț, lanț în combinație cu tije metalice sau cu sârmă flexibilă și chiar cu lanț Gaal.
Acest tip de instalație transmite mișcările de rotație ale timonei și tamburului ei prin troțe la sectorul cârmei (la jugul cârmei la instalațiile de guvernare care, în loc de sector, au jug)
Guvernarea în caz de avarie se poate executa acționând direct asupra echei cârmei cu ajutorul unor palancuri fixate în ochiurile din
punte.
La instalația prezentată în figura de mai jos cârma este profilată, compensată și de tipul suspendată. Axul trece prin etambreu, iar etanșarea se face cu presetupă.
MCA2Pentru a vizualiza unghiul la care se află cârma, lângă compasul de drum se instalează axiometrul.
Axiometrele sunt aparate electrice sau mecanice care permit indi-carea în orice moment a unghiului pe care îl face cârma faţă de axa longitudinală a navei, numit unghi de cârmă.
Axiometrul este amplasat lângă timonă şi este un sector de cerc gradat în ambele borduri de la 0 la 35, gradaţie ce reprezintă unghiul de cârmă la un moment dat, exprimat în puncte, pentru a nu fi confundat cu unghiul exprimat în grade la compas.
Axiometre se mai găsesc amplasate şi în camera cârmei, pentru a se realiza sincronizarea unghiului de cârmă cu poziţia timonei, precum şi axiometre repetitoare, în orice loc al comenzii.
…………………………

Capitolul IV – Manevra ambarcațiunii

…………………………
a.2) Acostarea iahtului cu motor cu vânt spre ponton
Când iahtul vine la acostare cu vântul spre ponton, se apropie sub un unghi 20o-30o , cu viteza de guvernare.
MCA1La o jumătate de cablu (90 de metri) de locul de acostare se reduce viteza la jumătate. La aproximativ 15 – 20 m se stopează motorul, iar la 7 – 10 m de locul de acostare se orientează cârma ,banda” în bordul tribord, ambarcaţiunea venind paralel cu pontonul.
Când se ajunge cu comanda iahtului în dreptul locului de acostare, se acţionează maşina încet înapoi pentru a opri inerţia iahtului. Se va stopa maşina de aşa natură, încât iahtul să fie oprit în acel moment.
Vântul va apropia iahtul de ponton. Dacă este cazul, se bate bandula. Legăturile se dau foarte ușor.

Intoarcere la pagina Carti.